أَلرُّقْیَةِالشَّرْعِیَّة

ما آمده ایم تا بایاری الله متعال جادوگران و فالگیران و رمالان وخادمان سحر و جادو را با آیات قرآن کریم و روش رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم به چالش بکشیم.

أَلرُّقْیَةِالشَّرْعِیَّة

ما آمده ایم تا بایاری الله متعال جادوگران و فالگیران و رمالان وخادمان سحر و جادو را با آیات قرآن کریم و روش رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم به چالش بکشیم.

فال قهوه کذب و کلاهبرداری آشکار بوسیله شیاطین

با دست چپ فنجان تان را برگردانید
وقتی قهوه ات را خوردی اول نیت کن، بعدش فنجان را به اینصورت وارونه کن بگذار چند دقیقه بمونه تا بعدش فالت را بگیرم ...... من کتاب فال قهوه را تازه خریدم، دارم کم کم یاد می گیرم ..........................

متولدین خرداد ماه را نگاه کن ببین چی نوشته؟ ...... پیدا کردم!! نوشته: منتظر طالع سعد و مساعدت ستارگان باشید. همه رویدادهایی که تا این لحظه تجربه کرده اید آفریده اندیشه ها و اعتقاداتی است که در گذشته داشته اید. اگر خواهان زندگی شادی هستید .........................

خاله ام می گه یه فالگیری پیدا کرده که کارش حرف نداره، تو یک نگاه همه چیز را به تو می گه، قرار همین سه شنبه با مادرم بریم پیشش ..............................

بله، این حکایتها را شاید بارها دیده، شنیده و یا از روی نادانی خود مرتکب آن شده ایم،
افرادی که دور هم نشسته تا ببینند قهوه و فنجان برایشان چه تصویری می کشد. یا دستانی که صفحه های مجلات را ورق می زنند تا طالع خویش را بیابند و یا پاهایی که راه را برای رسیدن به فالگیری که شهره آفاق شده می پیمایند تا ببینند آیا موفق به ازدواج می شوند یا نه؟ ... آیا گمشده شان را پیدا می کنند و آیا .....
ما فقط برای سرگرمی و خنده این کارها را انجام می دهیم، اعتقادی نداریم .........
اکنون، چه به این کارها اعتقاد دارید یا نه، شما را به خواندن این چند خط دعوت می کنم:
انسانها همیشه کنجکاو بوده اند که بدانند در آینده چه اتفاقی می افتد و چه در انتظار آنهاست، در پس پرده چه می گذرد و فردا اقبال به که روی می آورد، آیا خوشبخت می شوند یا بدبخت، پولدار می شوند یا فقیر و شاید همین غریزه باعث شده که شیطان انسان را تشویق به کارهایی بکند که بعضا خود انسان با علم به واهی بودن آن باز هم از انجام آن دست بر نداشته و از آن لذت هم ببرد و ثروت و وقت خود را در آن صرف کند.اما اگر به کلام خداوند عزوجل برگردیم و درباره حقیقت علم غیب جستجو کنیم به این آیات برخورد خواهیم کرد:
قل لا یعلم من فی السماوات والأرض الغیب إلا الله سوره نمل آیه 65
بگو آنهایی که درآسمانها و زمین هستند غیب را نمی دانند مگر الله
إِنَّ اللَّهَ عِنْدَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَیُنَزِّلُ الْغَیْثَ وَیَعْلَمُ مَا فِی الْأَرْحَامِ وَمَا تَدْرِی نَفْسٌ مَاذَا تَکْسِبُ غَدًا وَمَا تَدْرِی نَفْسٌ بِأَیِّ أَرْضٍ تَمُوتُ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیر. آیه 34 لقمان
آگاهی از فرا رسیدن قیامت ویژه خدا است، و اوست که باران را می باراند و مطلع است از آنچه در رحمهای (مادران) است و هیچکسی نمی داند فردا چه چیز فراچنگ میاورد و هیچکسی نمی داند که در کدام سرزمینی می میرد. قطعا خدا آگاه و با خبر است.
عَالِمُ الْغَیْبِ فَلَا یُظْهِرُ عَلَى غَیْبِهِ أَحَدًا. آیه 26 سوره جن
داننده غیب خدا است و هیچکسی را بر غیب خود آگاه نمی سازد.
حال که می بینیم خداوند متعال صراحتا اعلام می کند که غیر از او کسی از غیب آگاهی ندارد پس آیا رفتن به سراغ فالگیرها یا انجام دادن کارهایی به منظور اطلاع از آینده با ایمان به آیات خداوند و تصدیق آنها منافات ندارد؟

و اگر به سیرت رسول الله صلی الله و علیه و آله وسلم بنگریم خواهیم دید که ایشان که به سوی تمامی انس و جن مبعوث شده نیز چنین ادعایی نکرده و الله سبحانه و تعالی بوده که از طریق وحی ایشان را از اتفاقات آینده و غیب با خبر می ساخته و خداوند به پیامبرش صلی الله و علیه و سلم می فرماید که بگو: وَلَوْ کُنْتُ أَعْلَمُ الْغَیْبَ لَاسْتَکْثَرْتُ مِنَ الْخَیْرِ وَمَا مَسَّنِیَ السُّوءُ إِنْ أَنَا إِلَّا نَذِیرٌ وَبَشِیرٌ لِقَوْمٍ یُؤْمِنُونَ. آیه 188 سوره اعراف

اگر غیب می دانستم منافع فراوانی نصیب خود می کردم و اصلا شر و بلا به من نمی رسید، من کسی جز بیم دهنده و مژده دهنده مؤمنان نیستم.
و آنگاه که به سنت رسول الله صلی الله و علیه و آله و سلم بنگریم این احادیث را خواهیم یافت:
عن صفیة، عن بعض أزواج النبی صلى الله علیه وسلم عن النبی صلى الله علیه وسلم. قال "من أتى عرافا فسأله عن شیء لم تقبل له صلاة أربعین لیلة" رواه مسلم
هرکس به نزد عرافی (کسانی که ادعا می کنند می توانند گم شده ها را پیدا کنند و از غیب خبر دهند، و بعضی از علما طالع بینها را هم جزو عراف به حساب آورده اند) و از او چیزی درخواست کند نماز چهل شبش قبول نخواهد شد.
و امام احمد از ابوهریرة رضی الله عنه روایت می کند که گفت: رسول الله صلی الله و علیه وآله و سلم فرمود: (من أتی عرافا او کاهنا فصدقه بما یقول فقد کفر بما أنزل علی محمد.) صححه البانی
هر کس به نزد عراف یا کاهنی (مصداق اصلی فالگیران دوره ما) برود و گفته های او را تصدیق کند همانا به آنچه بر محمد صلی الله و علیه و آله و سلم نازل شده کفر ورزیده.
بعضی از علما در جمع این احادیث گفته اند که اگر شخصی برای سرگرمی به نزد عراف یا فالگیر برود به مجرد رفتنش نماز چهل شبانه روز (در بعضی از روایتها به جای چهل شب، چهل شبانه روز آمده) او پذیرفته نمی شود ولی اگر با قصد و نیت نزد فالگیر برود و سخنان او را تصدیق کند دچار کفر و شرک شده است.

پس می بینیم که مسئله بسیار مهم و خطرناک است و جای شوخی ندارد، چرا که هرکس به نزد فالگیر برود یا آن را تصدیق کند گویی اعتقاد دارد که در جهان غیر از خداوند هم کسانی از جای دیگر به علم غیب دسترسی دارند که این اعتقاد عین کفر و شرک است و این افراد در واقع دچار شرک مرکب شده اند زیرا این اعتقاد باعث می شود که اگر در تنهایی و دور از چشم دیگران بخواهند کاری را انجام بدهند به جای اینکه خوف خداوند را در دل داشته باشند از این می ترسند که مبادا فلان ساحر یا کاهن از احوال غیبی من به فلانی و فلانی خبر بدهد و آبرویم برود که این ترس مسلما شرک است زیرا در عوض ترس از خداوند ویا به همراه ترس و خوف از خداوند در نفس او وارد شده است.
با این وجود ممکن است این شبهه برای خیلی ها بوجود بیاید که پس چرا گاهی اوقات سخنانی را که فالگیران و کاهنان به مردم می گویند درست از آب در می آید. مثلا آدرس گمشده ای را می دهند و همانجا پیدا می شود و یا چیزهایی می گویند که راست است؟
و این همان سؤالی است که از رسول الله صلی الله و علیه و آله وسلم پرسیده شد:
عن عائشة رضی الله عنها قالت:
سأل رسول الله صلى الله علیه وسلم ناس عن الکهَّان، فقال: (لیسو بشیء). فقالوا: یا رسول الله، إنهم یحدثوننا أحیاناً بشیء فیکون حقاً، فقال رسول الله صلى الله علیه وسلم: (تلک الکلمة من الحق، یخطفها الجنی، فیُقرُّها فی أذن ولیِّه، فیخلطون معها مائة کذبة). متفق علیه

از ام المؤمنین عایشه رضی الله عنها روایت است که فرمود: از رسول الله صلی الله و علیه وآله و سلم در مورد کاهنان سؤال شد، فرمود: چیزی نیستند. گفته شد ای رسول خدا آنها گاهی به ما چیزهایی می گویند که حقیقت دارد، رسول الله صلی الله وعلیه وآله وسلم فرمود: آن کلمه ای از حق است که که جنی آن را (از ملائکه در ابرها) می دزدد (استراق سمع می کند) و سپس آنرا با صد دروغ مخلوط کرده و درگوش دوستش (کاهن) می خواند.
پس اکنون واضح شد که کاهنان از طریق جن ها و جن ها هم از طریق استراق سمع از فرشتگان بعضی از حقایق را کسب می کنند. ولی با این وجود امروزه بیشتر فالگیرها این کار را هم نمی کنند و بلکه با استفاده از علم روانشناسی و دغل ونیرنگ سر انسانهای ساده لوح و کم ایمان را کلاه می گذارند تا متاع قلیلی به دست بیاورند، همان پولی که رسول الله صلی الله و علیه وآله و سلم آنرا خبیث نامیده (و حلوان الکاهن خبیث) رواه مسلم.
کمی فکر کنیم، اگر این فالگیران و کاهنان بدبخت چیزی می دانستند اول برای خود کاری می کردند مثلا گنجی پیدا می کردند، سهام سودمندی در بازار بورس می خریدند و یا هزاران کار دیگر، به جای اینکه برای به دست آوردن اندکی پول سر این و آن کلاه بگذارند.
حال من این سؤال را از کسانی می کنم که می گویند ما برای سرگرمی فال قهوه می گیریم، طالع بینی مجله را می خوانیم و یا نزد فالگیر می رویم: به نظر شما آیا در کارهایی که ارتباط مستقیم با عقیده و ایمان ما دارند می توان شوخی کرد؟ آیا اینها وسیله خوبی برای سرگرمی هستند؟
آیا خوف آن نمی رود که دل انسان ناخواسته آنرا قبول کرده و تأثیر بپذیرد؟من هیچ شکی ندارم که آنهایی هم که برای سرگرمی طالع بینی می خوانند یا به نزد فالگیر می روند اگر پیش بینی بدی برایشان بشود در دل خود ناراحتی و اندوهی را احساس خواهند کرد و اگر به آنها وعده پول، ازدواج و موفقیت داده شود، حداقل لحظاتی را در خوشحالی به سر می برند و لبخند بر لبانشان نقش می بندد.
برادران و خواهران، سرگرمی حلال و مفید بسیار زیاد است و بیشتر از آن است که ما مجبور شویم برای سرگرمی ایمان خود را به خطر بیاندازیم. باید هوشیار باشیم تا فریب تبلیغات رنگارنگ هوسبازان را نخوریم و قبل از دست زدن به هرکاری اوامر خدا و رسولش را جویا شویم تا ناخواسته مرتکب گناه و اشتباه نشویم.
پاک و منزه است پروردگار تو از توصیفهایی که (مشرکان) می کنند، پروردگار عزت و قدرت، و درود بر پیامبران باد، و ستایش الله را سزاست که پروردگار جهانیان است.